Reklamačný poriadok

Základné ustanovenia

Poskytovanie služieb sa riadi ustanoveniami časti VIII. Občianskeho zákonníka č.40/1964 Zb. v znení neskorších zmien a doplnkov, ktoré ich menia a dopĺňajú a predpisov vydaných jeho realizáciou.

Právo zákazníka na reklamáciu

V prípade, ak sú zákazníkovi v niektorej z prevádzok Hotela Patriot*** poskytnuté služby nižšej kvality alebo nižšieho rozsahu ako to bolo vopred dohodnuté alebo ako je to obvyklé, vzniká zákazníkovi právo na reklamáciu.

Uplatnenie reklamácie

Ak zákazník zistí dôvody v skutočnosti, ktoré môžu byť predmetom reklamácie, je povinný upltaniť prípadnú reklamáciu ihneď bez zbytočného odkladu u prevádzkara Hotela Patriot*** alebo inej zodpovednej osoby. V záujme rýchleho priebehu reklamačného vybavenia je účelné, aby zákazník pri uplatňovaní reklamácie predložil doklady o poskytovaní služieb (kópia objednávky, faktúra, účet, …) pokiaľ má takýto doklad k dispozícii. Ak to povaha reklamovanej služby vyžaduje, je potrebné aby zákazník pri uplatňovaní reklamácie identifikoval aj službu, ktorej chybu vytýka. Prevádzkar alebo iná zodpovedná osoba zapíše reklamáciu zákazníka do reklamačného protokolu s uvedením objektívnych okolností reklamácie. Prevádzkar alebo iná poverená osoba je povinná po starostlivom preskúmaní rozhodnúť o spôsobe vybavenia reklamácie ihneď, prípadne v zložitejších prípadoch do 3 dní. Ak toto nie je možné, je povinný riaditeľ Hotela Patriot*** alebo iná poverená osoba vyrozumieť zákazníka o lehote vybavenia reklamácie, ktorá však nesmie byť dlhšia ako 30 dní.

Chyby odstrániteľné

Na úseku ubytovacích služieb má zákazník právo na bezplatné, riadne a včasné odstránenie nedostatkov, t.j. výmenu alebo doplnenie drobného vybavenia v rozsahu Vyhlášky MH SR č. 419/2001 Zb.

Chyby neodstrániteľné

V prípade ak nie je možné odstrániť chyby technického charakteru na hotelovej izbe (porucha vykurovacieho systému, zlý prítok teplej vody a pod.) a ak hotel nemôže poskytnúť zákazníkovi iné náhradné ubytovanie a izba bude i napriek týmto nedostatkom prenajatá, zákazník má právo na: primeranú zľavu z ceny ubytovania podľa platného cenníkazrušenie zmluvy pred prenocovaním a vrátenie peňazí V prípade, že z jednostranného rozhodnutia prevádzky dôjde k závažnej zmene v ubytovaní proti potvrdenému ubytovaniu na zmluve a zákazník nesúhlasí s náhradným ubytovaním, má tiež právo na zrušenie zmluvy pred prenocovaním a vrátenie peňazí.

Lehoty na uplatnenie reklamácií

Zákazník je povinný uplatniť reklamáciu ihneď, bez zbytočného odkladu, inak právo na reklamáciu zaniká.

Spoluúčasť zákazníka na vybavovaní reklamácie

Zákazník je povinný osobne sa zúčastniť vybavovanie reklamácie, je povinný poskytnúť objektívne informácie týkajúce sa poskytnutej služby. Vybavenie reklamácie spočíva v bezplatnom odstránení vady alebo doplnení služby, prípadne poskytnutia náhradnej služby. Ak to nie je možné zrealizovať, poskytne Hotel Patriot*** zľavu z dohodnutej ceny pri reklamovanej službe, ktorú pre vadu zákazník nemohol čiastočne resp. vôbec využiť. Zákazník stráca nárok na zľavu z ceny, ak uplatní reklamáciu vady až po využití vadných služieb. Za uplatnenie bez zbytočného odkladu v zahraničnom cestovnom ruchu sa považuje reklamácia u sprievodcu alebo zodpovednej osoby pri skupinách, resp. jednotlivca najneskôr do ukončenia pobytu.

Alternatívne riešenie sporov – informácia pre spotrebiteľov

Podľa § 5 ods. 1 písm. l) zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov spoločnosť T and B, s.r.o. týmto spotrebiteľom oznamuje poučenie o práve spotrebiteľa podať obchodníkovi žiadosť o nápravu podľa osobitného predpisu – zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov.

Spotrebiteľskou zmluvou je každá zmluva bez ohľadu na právnu formu, ktorú uzatvára obchodník so spotrebiteľom. Obchodníkom je osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania, a to aj prostredníctvom inej osoby, ktorá koná v jej mene alebo na jej účet. Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania. Alternatívnym riešením sporu je postup subjektu alternatívneho riešenia sporov podľa zákona, ktorého cieľom je dosiahnutie zmierlivého vyriešenia sporu medzi stranami sporu.

Spotrebiteľ má právo podať obchodníkovi žiadosť o nápravu, ak medzi spotrebiteľom a obchodníkom vznikne spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady alebo ak sa spotrebiteľ domnieva, že obchodník porušil iné práva spotrebiteľa. Spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov, ak obchodník na žiadosť o nápravu odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania. Návrh podáva spotrebiteľ príslušnému subjektu alternatívneho riešenia sporov; možnosť obrátiť sa na súd tým nie je dotknutá. Ak sú na alternatívne riešenie sporu príslušné viaceré subjekty alternatívneho riešenia sporov, právo voľby, ktorému z nich podá návrh, má spotrebiteľ.

Subjektom alternatívneho riešenia sporov je orgán alternatívneho riešenia sporov: Úrad pre reguláciu sieťových odvetví; Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb; Slovenská obchodná inšpekcia; a oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname vedenom Ministerstvom hospodárstva SR.

Zoznam subjektov alternatívneho riešenia sporov a informácie o nich môžete nájsť na webovom sídle Ministerstva hospodárstva SR: https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1?csrt=11828520039925392931. Platforma pre riešenie sporov on-line je dostupná na stránke https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage.

Tento reklamačný poriadok nadobúda platnosť 1.7. 2024.